mh och ringträning..

Och då var det måndag igen,
helgen har varit suverän!


I lördags var vi iväg på ringträning och jag måste få lov att skryta lite om att min lilla pinscher börjar bli en hejare på att visa upp sig. Dock är han fortfarande lite skygg då domaren skall kolla honom i munnen, men det är säkert inget som inte går att träna bort :)

Söndagsförmiddagen spenderades i Kil då jag hade anmält Cash till ett mh. Tvingades dock att avbryta då han (vilket jag väl egentligen visste om) föredrog en springtur i skogen framför momenten. Men vad vore väl Cash om han inte busade på det viset, jo inte min hund :) Jag är så glad och lycklig ändå som har världens finaste lilla hund och är helt övertygad om att det hade gått jättebra om jag inte valt att avbryta. Planerar att göra ett nytt försök längre fram om jag nånsin får ordning på honom så att han kan gå lös utan att självbelöna sig med skogens dofter.. Finns det någon belöning som slår det liksom?! Nej, inte än sålänge men vi tränar på det :) Vad är väl en köttbulle mot en rådjursdoft liksom :P En lycklig pinscher med livsglädje till tusen har jag i alla fall!

Förra veckan på hundkursen fick vi i läxa att föra "träningsdagbok", vet dock inte hur jag ska få tid över till det när jag har tenta den här veckan och knappt hinner att gå utanför dörren med honom. Nej, det får nog bli lite mindre träning och lite mer långa promenader med blandad träning under gång. En snabb anteckning kan jag säkert hinna med att kladda ner ;)

Nu blir det i alla fall en cykeltur sen ska Cash få vara ensam hemma en stund, ligger dock här och funderar på vad jag ska göra under den tiden..?! SUCK, världens tråkigaste är det att ensamträna!

Ikväll kommer lektanten (min kompis Emma) hit, så då blir det mys :D
Sköt om er så hörs vi snart igen! Kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0