Nu är cykeln lagad!

Har precis kommit in från en cykeltur med mitt lilla svarta energiknippe!
Förstår inte... Cyklade nästan en mil och hundjävlen börjar inte ens flåsa :P

Tänk den som ändå hade sån kondis! Tacka vet jag att jag ändå försöker vara ute och springa och promenera mycket :$ Försöka duger väl, det måste jag hur som helst göra när jag har ett sånt här fartfyllt "monster" hemma. Annars har vi varit hemma på västkusten och firat påsk med vänner och familj. Min bror är snäll och med en fast hand, önskar att jag hade fler sånna i mitt liv som kunde hjälpa mig med Cash så att han inte bara har en enda tydlig ledare (mig). De flesta av mina vänner är ju världens sötaste små lektanter :) wiie*


Min fina pinscher...

Imorgon skall jag iväg till ica och köpa nya köttbullar! Har fått i läxa att lära in minst två konster till nästa kurstillfälle. Vi får väl se hur det går ;) Annars fick jag beröm på förra tillfället över att jag (troligtvis) gör rätt i mitt sätt att lära Cash att kunna vara lös. Jag använder långlina och står mest stilla tills han kommer till mig, då får han massor med beröm!!! Det är ju lite svårt att motivera en hund som helst av allt bara springer i sin egna värld och nosar.. Brukar vara på nåt riktigt tråkigt ställe som inte luktar någonting, då blir det enklare :) Så småningom kommer det att bli svårare och svårare...

Håller också på att lära Cash att slappna av på given position. Nu för tiden går jag ingenstans utan hans filt, och när jag säger att han ska ligga där är det det han ska göra. Detta är superbra eftersom att vi åker tåg en del. Även i fortsättningen när man är hemma hos någon etc. är detta en övning som kommer att vara nyttig att ha med sig i bagaget. För att lära in detta använder jag mig utav klicker, och klickar varje gång Cash har alla fyra tassar på den.. Tja, längre än så har vi inte kommit än..

Önskar att vi bodde på landet, jag känner mig såå instängd i lägenhet! Man kan inte gå ut och in som man vill, för det är vråljobbigt med grannar som jämt ska glo och dessutom så är det tre våningar med trappor för att ens komma utanför dörren.. Och baaaara massa jävla hus! Nä, tacka vet jag landet - längtar tills vi bor där! :)


Längtar till sommaren ....

Ha det bra nu så hörs vi snart igen kära vänner.
Puss och kram från oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0