Nat. Vänersborg 2012-06-09, öppen klass.



"Maskulint huvud, något runda ögon. Utmärkta öron, bra benstomme. Kunde vara bättre vinklad. Bra kropp, bra färger och päls. Skjuter upp länden i rörelse och drar ihop sig. Kunde röra sig mer effektivt. Trivs inte i vädret!"

Exellent
Exellent


Inte världens bästa väder för att ställa pinscher i..


Cash visar sitt sanna "regn"-jag :( Stackarn, han brukar inte ens gå utanför dörren om det regnar och nu ska han behöva visa upp sig...!


Skjuter rygg och gör allt för att slippa stoppa ner tassarna i gräset :(


Ofta Cash tänker stå upp på ett vingligt bord :P Han satte sig minsann ner!


Gick lite bättre att stå nedanför, men ville inte riktigt sträcka på sig i regnet!

Ja, det var den utställningen det :) Vi är nöjda med att ha fått "bara exellent" som domaren uttryckte det (hon misstänkte väl att jag var sugen på ett cert!). Med tanke på hur Cash rörde sig och trotsade sig i regnet så kan jag inte annat än att vara riktigt stolt att vi över huvud taget tog oss igenom dagen! Regn är verkligen inte min lilla pinschers favoritväder vilket också domaren märkte och skrev med i kritiken.

Det blev en liten vurpa för min del också. Jag var så MÅTTLIGT irreterad då dom hade gjort ändringar i ringen och helt plötsligt skulle vi in, när jag precis tagit ut Cash för att värma upp (7 hundar som helt plötsligt försvann..). Hann inte ens byta skor så gled omkring i foppa-tofflor! Haha, bjuder på den :) Precis när det var våran tur, oförberedda, blöta och stressade över att vi inte värmt upp så börjar det givetvis att ösregna också! Tack för det :( Blev till att åka hem med en gång, och givetvis sken solen upp så fort vi åkt ut från utställningsområdet... Nej, inte riktigt våran dag, men det är alltid bra med nya erfarenheter :)

Inför kommande utställningar i sommar (Borås x2, Ransäter och Backamo) önskar vi oss STRÅLANDE SOLSKEN så vi får en ärlig chans att visa vad vi går för :D



Fick dock tagit denna FINA bild senare på eftermiddagen samma dag då vi besökte min bror och hans flickvän på landet, underbara vackra hund! <3 Här har han minsann en utmärkt rak och fin rygglinje!

Kram från oss, vi hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0